Time fly's when your having fun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Time fly's when your having fun - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Time fly's when your having fun

Blijf op de hoogte en volg Chantal

02 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Het blijkt idd zo te zijn; de tijd vliegt wanneer je het naar je zin hebt! Dus na een paar dagen weer een berichtje! We zijn nu al ruim een week op Curaçao! Super lekker weer en de bruine kleur komt als steeds duidelijk te voorschijn! Woensdag de eerste ontmoeting met de opdrachtgever gehad, hele aardige en relaxte man. Het revalidatiecentrum ziet er super mooi en nieuw uit, apparatuur die net nieuw is en die je nog niet veel in Nederland ziet. Na een gesprek te hebben gehad is de opdracht nu duidelijk, we moeten kijken of we de kwaliteitsprocessen kunnen verbeteren en dan moeten we ons richten op de planning van het revalidatiecentrum.
Na de afspraak met de opdrachtgever zijn we snel naar huis gegaan en wat gegeten. Hierna zijn we naar Playa Grandi gegaan om met schildpadden te zwemmen! Na eerst de verkeerde kant op gestuurd te zijn, waren we uiteindelijk op de juiste plek aangekomen! Het was een heel mooi en klein strandje, met een mooie en heldere blauwe zee met een wit strand. Gelijk de spullen neergegooid en de zee in gegaan om schildpadden te gaan zoeken. Super gaaf en leuk om dit te doen, ik had niet verwacht dat je ze zo makkelijk kon vinden. Ze kwamen soms zo dichtbij dat je ze kon aanraken. Aan het eind van de middag gingen ze bij het strand de visvangst van de dag schoonmaken en de resten werden in het water gegooid, hier kwamen nog meer schildpadden op af! Echt super vet was het. Donderdag even een lekkere relax dagje gehad, rustig dagje bij het zwembad gelegen en boodschappen gehaald. Ook even snel naar de intertoys gegaan om een cadeautje te kopen voor een huisgenootje die vrijdag jarig was. Vrijdagochtend het huis versiert, overal slingers en ballonen opgehangen zodat ze zich toch een beetje jarig voelde. In de middag kwam ook de derde groep naar ons huis om de verjaardag te vieren van Lisa, zelf had ze een lekkere taart gemaakt. In de avond zijn we met de 3 groepen uiteten gegaan bij Zest(Jan Thiel) hier een super lekkere chickenburger gegeten, zeker voor herhaling vatbaar. Na het eten zijn we met z'n alle naar Mambo beach gegaan om daar naar Wet en Wild te gaan, een van de feesten op Curaçao.
Zaterdagochtend zijn we door een meisje uit het huis meegelokt naar een beachworkout (soort bootcamp maar dan op het strand en in het water). Na eerst een warming-up op het strand, even heen en weer rennen langs het water gingen we beginnen met de echte workout!! Nou ik kan zeggen.. Ik ging helemaal kapot! rondjes rennen in een zandbak, tussendoor lunges, kikkersprongen, schuifpas en in opdruk houding naar de overkant lopen. Hierna moesten we 50 squats doen, 50 burpees en met je armen gaan zwaaien. Dat we hierna naar de zee mochten was echt hemels! Ik was helemaal kapot door de oefeningen in deze warmte! En de zee was even een lekkere afkoeling tussendoor. Aan en in het water ook nog aardig wat oefeningen moeten doen. Maar het laatste rondje zwemmen was toch echt zalig! Na de workout even bijkomen op het strand en richting huis gegaan. Hier snel middageten gemaakt met Sanne, en het zijn bakbananen geworden. Na het middageten weer even afkoelen in het zwembad en daarna boodschappen gehaald, een jongen uit de groep ging naar de kapper! En hij werd echt op z'n Antilliaans geholpen, ik heb nog nooit zo langzaam een kapper zien knippen. Tussen 5 en 6 zijn we naar happy hour gegaan bij Zanzibar, zag er super leuk uit allemaal. Om 6uur snel naar huis en eten gemaakt. Want we moesten om 8uur weer op mambo beach zijn om naar de jeugd van tegenwoordig te gaan, dit zou om 20.00 beginnen(stond op de kaartjes), op de flyers bij de deur stond pas 21.00.. dus helaas nog een uur staan wachten. Toen de deuren open waren duurde het nog eens 1,5uur voordat ze het podium op kwamen en hier hebben ze een uurtje opgetreden.
Vandaag moesten we vroeg opstaan omdat de huisbaas om 9uur de huur kwam ophalen! Dus tijd zat om even een wasje te doen. Rond een uur of 11 weer lekker naar het strand gegaan en hier heel de dag gesnorkeld. Op de terugweg zijn we nog snel even langs de flamingo's gegaan en hier foto's gemaakt. Net langs de TokTok gegaan, dit is een foodtruck langs de kant van de weg en hier een lekkere kapsalon met kip gegeten! Nu even lekker met de ventilator op de bank even foto's kijken van vandaag.
Bon Nochi, xx

• 02 Oktober 2017 - 07:30

John:

Top hoor en fiijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt al veel gedaan en gezien en leuke mooie foto’s Groetjes

• 02 Oktober 2017 - 08:54

Yvon:

Mooie foto in de grot aan zee

• 02 Oktober 2017 - 09:03

Naomi:

Leuk Chantal!
    Geniet ervan X

• 02 Oktober 2017 - 10:13

Corinne:

Oh wat lees ik, toch nog even iets voor school moeten doen.
    Maar leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en veel ziet

• 02 Oktober 2017 - 10:14

Corinne:

Oh wat lees ik, toch nog even iets voor school moeten doen.
    Maar leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en veel ziet

• 02 Oktober 2017 - 14:27

Sabina:

Meid klinkt goed allemaal .zo te horen heb je jezelf nog niet verveeld

• 02 Oktober 2017 - 19:05

Arthur:

super. leuke opdracht en nog genoeg tijd om te genieten enjoyyyyy

• 02 Oktober 2017 - 19:48

Monica:

Hoi Chantal, Wat een mooi verhaal fijn dat alles goed gaat ga vooral zo door en blijf genieten.

• 03 Oktober 2017 - 16:59

Rene:

Leuk te horen dat je het daar zo naar je zin hebt! Genieten hoor en zal je blijven volgen!

• 04 Oktober 2017 - 09:20

Theresia:

Hoi Chantal,

Echt SUPER gaafffffff. en schitterende foto's.
    Nog heel veel plezier maar dat gaat zeker lukken.