Top weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Top weekje - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Top weekje

Blijf op de hoogte en volg Chantal

05 November 2017 | Curaçao, Willemstad

Maandag 30oktober alweer wat gaat de tijd hard! Weer om half 10 afgesproken om aan het project te zitten een paar uur aan het project gezeten en in de middag lekker rustig aangedaan. Voor de oplettende kijker op social media hebben mijn huisgenoten me onderhanden genomen. Er zat een schoonheidsspecialiste in het huis en iedereen stond te gillen om zijn wenkbrauwen te laten doen. Dus ik werd er ook bij getrokken, door de lekkere felle zon waren mijn wenkbrauwen spierwit geworden! En ja met een schoonheidsspecialiste in huis moet daar wat aan worden gedaan dus moest ik op de bank gaan liggen en heeft ze mijn wenkbrauwen geverfd!!! Maandagavond gezellig met een aantal meiden uit het huis uit eten gegaan bij de "gouverneur" in otrobanda. Super lekker eten en was heel erg gezellig, eerst begonnen met een Cubaanse bananen soepje en geindigd met een antaliaanse stoofpotje!
Dinsdagochtend weer vroeg op want de 2de duikdag stond op de planning. Eerst moesten we een toets maken om te kijken of je de theorie al een beetje onder de knie had, en ik had precies 2fout en dat mocht! Hierna setjes opgebouwd en het zwembad in. In het zwembad moesten we vandaag verschillende oefeningen doen, duikbril vol laten lopen en dan weer leeg maken, zonder duikbril zwemmen, met je drijfvermogen spelen onderwater als laatst moesten we nog oefenen met je buddy, Sanne was mijn buddy en we moesten spelen wat je moet doen als er eentje geen zuurstof heeft. Super handig allemaal. Dinsdagavond stond de playbackshow op het programma samen met Sanne, Amber en Lisa deden we het tietenlied van kinderen voor kinderen. Na de playbackshow doken we met z'n alle het zwembad in en hebben we hier lekker nog liggen dobberen.
Woensdag was de laatste dag dat Lieke en Kristel nog hier waren dus hebben we dat afgesloten met een lekker ontbijtje bij "BijBlauw" super lekker en nog goedkoop gegeten! Hierna gelijk door naar het Sea aquarium om te reserveren voor het zwemmen met dolfijnen. Gelijk even een lekkere drankje gedaan. Woensdagavond samen met een aantal van het huis naar de film gegaan "snowman" matige film maar was wel erg gezellig.
Donderdag stond duiken op het programma, om 08.30 zijn we vertrokken naar playa grandi om de eerste duik te doen. De eerste duik had een duur van 48minuten hier hebben we mooie schildpadden gezien, tijdens deze duik gingen we weer verschillende oefeningen doen zoals duikbril af doen en elkaar redden. Na de eerste duik gaan lunchen bij playa forti met super mooi uitzicht. Hierna doorgereden naar playa Kalki of ook wel "Alice in wonderland". Hier een duik gemaakt van 55minuten helaas wat oor problemen maar die gingen gelukkig ook weer over door wat te stijgen. Ook nog een nieuwe oefening op de planning de CESA een noodstop maken.
Vrijdagochtend gingen wij weer naar het revalidatiecentrum om aan onze opdrachtgever te vertellen hoe wij ervoor stonden. Aan de hand van gemaakte flowcharts hebben wij geprobeerd duidelijk te maken waar de problemen zitten. Hij gaf aan dat hij zich herkende binnen de problemen en heeft uiteindelijk twee problemen gekozen waarvan hij denkt dat dit de hoofdproblemen zijn. Met deze problemen gaan wij nu verder en kunnen wij gaan starten met brainstormen naar mogelijke oplossingen. Vrijdagavond was de eerste vrijdag van de maand dus stond de full moon party op de planning een groot feest die 1 keer in de maand gehouden word.
Zaterdag vroeg op om naar de Christmas fair te gaan paar leuke kraampjes met verschillende spulletjes, niet super veel maar voor even was het leuk. Hierna snel terug want om 14.00 gingen we naar het Sea aquarium om met dolfijnen te zwemmen! Super vette ervaring om dat te doen! Als eerst een kus gehad van de dolfijn en daarna hand in hand gestaan met de dolfijn(of vin in hand) Hierna een stukje mogen zwemmen met de dolfijnen en ze kunnen aaien, heel zacht en glad voelen ze aan. Hierna de dolfijnen een trucje laten doen en ging ik met de dolfijnen elkaar nat spetteren! Als laatst kregen we een duikbril en mochten we gaan duiken met de dolfijnen super vet om te gaan duiken en je de dolfijn naast je mee ziet duiken! Na het zwemmen even bijkomen met een lekker drankje en een broodje. In de avond nog een paar potjes weerwolven gespeeld! Nu weer naar bed om morgen naar het strand te gaan!

• 05 November 2017 - 05:58

Chantal Koutstaal:

Door technische storing kunnen mijn foto's niet erbij worden gezet..... De foto's van de dolfijnen staan natuurlijk op Facebook! En anders komen ze er snel bij!!

• 05 November 2017 - 08:10

Yvon:

Het klinkt allemaal heel leuk! Krijg je binnenkort nog visite ook, gezellig. Wij hebben in Orlando met dolfijnen gezwommen. Rose Bottlenose was onze zachte dolfijn, mooie dieren met een topsnelheid onder warer. Geniet maar verder, hier start een periode met nachtvorst hihi.

• 05 November 2017 - 10:17

John:

Goed dat je ff tijd hebt gemaakt om aan je project te werken

• 05 November 2017 - 10:32

Monica:

Lekker bezig daar ga vooral zo door. Met het project gaat het ook goed fijn dat ook te lezen.