Al weer op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Al weer op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Al weer op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

21 November 2017 | Curaçao, Willemstad

De eerste helft zit er alweer op! De tijd gaat mega snel en de dagen vliegen voorbij! Vandaag Steef weer op het vliegtuig zetten en over 9 dagen komen die oudjes alweer! Maar eerst nog even afgelopen week met jullie delen. Woensdag 15november samen met Steef, Roel en Lieneke naar Willemstad gegaan. Als eerst naar Plasa Bieu gegaan een soort kleine markthalachtig iets met 4restaurantjes waar je kan eten. Gelijk bij het eerste restaurantje aangeschoven voor het middag eten. Hier een typisch Antilliaans stoofpotje gekozen van rundvlees. Super lekker maar mega veel! Na het eten zijn we verder Punda ingelopen en via de pondjesbrug naar Otrobanda gegaan om hier het slavenmuseum van Curaçao te zien. Hier kregen we een rondleiding door het museum en een soort van "duidelijke" uitleg over deze periode in Curaçao. Was best interessant om dit allemaal te zien. Verhalen over hoe slaven vervoerd en verhandeld werden en hoe er met ze omgegaan werd. Na het museum zijn we naar de signs Dushi en Curacao gelopen voor natuurlijk een foto samen. Gelijk even bij een terrasje aangesloten om wat verkoeling te zoeken in een koud glas drinken. Na een rondje door Punda te zijn gelopen en ook gelijk langs de winkeltjes zijn we terug gegaan naar de auto om richting het huis te gaan. Hier snel de spullen neergegooid en weer de auto ingestapt om Roti te gaan eten! Samen met Steef, Linda, Sanne, Tom, Amber en Jort lekker Roti gegeten bij een local tentje in de buurt.
Donderdag was een relax dagje samen met Steef vroeg richting Mambo beach gereden om een dagje strand te pakken. Met 2 vrijkaartjes voor bedden op Mood beach hebben we hier lekker tot 3uur liggen bakken! Hierna een stukje verder het strand opgelopen om aan te schuiven bij de rest van het huis want om 6uur gingen we gezellig met z'n alle eten bij Chill en Grill op Mambo beach. Hier een lekkere Platter to share genomen met Lisa, Verschillende stukken vlees (kip, ossenhaas, spareribs) en gamba's gegeten. Na het eten weer gelijk door naar de strandbios bij Cabana! Helaas kwam ik er na 10minuten achter dat ik hem al had gezien... Maar met een zak popcorn vermaakte ik me wel.
Vrijdag zijn we naar de Blauwe kamer gegaan, een grot waar je moet komen met een kano en een stuk onder water moet zwemmen om de grot in te kunnen. Geruchten gingen dat het super mooi blauw was binnen in en met heel veel mooie vissen... Maar helaas dat viel tegen, na een zware peddeltocht aangekomen en jahoor Steef stoot haar hoofd en gelijk een snee! Even bij komen en verder kijken en zo super blauw was het niet en de vissen waren ver te zoeken helaas. Dus snel maar weer de grot uit en terug kanoën. Weer terug richting het huis en maar besloten om nog even naar de tugboat te gaan zodat Steef deze ook gezien had. Dus weer stuk naar de boot gezwommen en weer foto's gemaakt met de boot! Tijdens het terug zwemmen nog een van de giftige vissen zien liggen tussen het koraal en een mega grote zee egel gespot! Dus snel maar het water uit. Terug aangekomen in het huis en snel even gedoucht zodat we om 8uur naar de foodtruck TokTok konden om eten te halen, normaal halen we hier kapsalon maar dat lust Steef niet dus die bestelde kapsalon met alleen kip! Lekker terug gereden en het in het huis maar opgegeten.
Zaterdagochtend kwamen eerst Rene en Sabina even kijken naar mijn verblijfplaats! Even een korte rondleiding gegeven en toen met z'n vieren naar Playa Grandi gereden om natuurlijk met schildpadden te zwemmen! Deze waren gewoon op de goede plek dus foto's gemaakt en maar snel doorgereden naar Grote Knip want er was aardig wat bewolking. Helaas aangekomen bij Grote Knip en ook daar wolken.. Maar nog steeds warm dus gewoon liggen en slapen! Wat wel jammer was is dat het er nu niet super mooi blauw uitzag dan normaal... Rond 4uur terug gereden richting Zanzi om hier happy hour nog snel bij te wonen ook gelijk maar avond eten gedaan bij Zanzi, helaas werden belaagd door vliegende mieren of iets dus we waren snel weer weg. Later op de avond nog een feestje bij zanzi dus weer terug gegaan en ook maar lekker een ijsje gehaald op het strand! Zondag was relax dag nummer 3! Samen met Steef en Sanne naar Janthiel gegaan om hier op een bedje te liggen, natuurlijk als Nederlanders proberen om niet te betalen voor het strand! Dus Heb ik Sanne en Steef voor de ingang nog uit de auto gezet en ben ik doorgereden de parkeerplaats op dus maar 1x entree te betalen als die andere niet gesnapt werden en dat werden ze niet! Op het strand moet je meestal betalen voor een bedje maar de bediening kwam maar niet dus uiteindelijk waren ook de bedjes nog gratis! Rond 5uur naar Zest gelopen om hier een lekkere burger te eten! Even gezellig gegeten en om 7uur stonden Ashley, Sven, Amber, Lisa en Jaymie al op het volleybalveld klaar om een potje te spelen! Super grappig was het en het zag er niet uit maar we hebben ons weer vermaakt en zijn actief bezig geweest!
Maandag relax dag nummer 4 omdat Steef er is had ik 2 dagen door de weeks vrij genomen om zo wat leuks te kunnen doen, daarom niet veel te vertellen over het project. Vroeg vertrokken richting Karakter een leuke beach club richting het westpunt. Hier zalig en relax de dag doorgekomen met af en toe verkoeling van de zee of een lekkere smoothie! Omdat het de laatste avond was van Steef zijn we weer uit eten geweest deze keer naar Hemmingway aan het strand bij Mambo beach. Lekker chill gegeten en een gezellige laatste avond gehad.
Vanmorgen zijn we weer vroeg vertrokken, eerst even de was afgegooid bij de wasserette en toen door naar BijBlauw om lekker te ontbijten! Weer super lekker en veel gegeten, na het eten een klein rondje Punda gedaan. Terug aangekomen zagen we dat de vlucht aardige vertraging heeft, gelukkig kreeg Steef een sms dat ze later vloog en ook later op het vliegveld mocht komen. Dus nu weer bikini aan en zonnen!

• 21 November 2017 - 21:22

Astrid:

Hoeveel kilo ben je inmiddels aangekomen?

• 21 November 2017 - 21:45

John:

Nou idd... heet het project toevallig culinair onderzoek op curacao ?? Alleen maar eten en eten en eten..... fijn dat het gezellig is geweest met je zus.... binnenkort komen wij je lastig vallen.... nu nog maar 9 nachtjes slapen ...

• 23 November 2017 - 09:23

Theresia:

Hallo, leuk dat je een leuke tijd met steef heb gehad en dat je haar op sleep touw heb genomen tent je in tentje uit .plonsje hier plonsje daar.
    het is altijd jammer dat de dagen voorbij vliegen en zeker als je het naar je zin heb.
    nog een paar dagen en dan komen je ouders weer tentje in tentje uit en speciaal voor je vader een lekker biertje erbij :-)

veel plezier, maar dat gaat wel lukken.