Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Zaterdag de auto gepakt en naar de Tugboat te gaan, een bootje die vroeger gezonken is en dat sindsdien op de bodem ligt. De heen reis was best spannend! de tomtom stuurde ons over hele kleine en steile heuvels met mega gaten in de weg. En dat met een huurautootje is toch best spannend, maar als je zo rijdt dan zie je toch ook wel mooie dingen. Bij de Tugboat aangekomen snel onze snorkelsets gepakt en de zee in gegaan. Na een stukje zwemmen in de zee met aardige stroming tegen waren we aangekomen bij de Tugboat. Leuk om te zien dat de boot op de bodem lag en rondom de boot zwommen allerlei verschillende vissen, de boot zelf was helemaal bedekt met mos etc. Snel een paar keer naar beneden gedoken want voor je het wist had de stroming je al weer terug naar het strand getrokken. Na de tugboat onderweg naar Zanzibar zijn we nog langs een fort gekomen, dus de auto aan de kant gezet en naar boven geklommen. Overal stonden cactussen en via een klein weggentje zijn we naar het fort gelopen. Hier aangekomen genoten van het mooie uitzicht en kwamen we er achter dat we nog verder het fort in konden klimmen. Natuurlijk hebben we dit gedaan en boven aangekomen konden we weer genieten van het mooie uitzicht. Bij zanzibar aangekomen net voor happy hour hier nog een lekkere duikgenomen in de zee. Hier kwamen we ook 3 andere tegen van de andere groep van onze school, gezellig zitten kletsen over de ervaringen en besloten om lekker uiteten te gaan bij il forno. Hier hebben we lekker en relaxed pizza gegeten.
Zondag zijn we eerst nog snel boodschappen gaan doen en daarna lekker naar het strand gegaan. Dit keer naar daaibooi, strandje waar je niet hoef te betalen om op het strand te liggen. Hier weer even gaan snorkelen maar helaas was er nu niet veel te zien, dus snel weer naar het strand om lekker in de zon te liggen!
Maandagochtend weer eerst druk bezig geweest met ons project, in de middag zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen en hadden we een relax middagje. In de avond zijn we richting mambo beach gegaan en hebben we lekker onbeperkt taco’s gegeten. Lekker gegeten met het andere groepje ut het huis, met mooi uitzicht over de zee.
Dinsdag was het de dag van Curaçao! Deze dag was de dag dat Curaçao onafhankelijk is geworden. Dus wij als Nederlanders dachten nou dat wordt een groot feest in de stad, samen met een andere groep zijn we de stad in gegaan. Maar dit was een grote tegenvaller! In de stad aangekomen was 95% van de winkels dicht en er liep niemand op straat! Gelukkig was de ijssalon wel open dus een lekker ijsje gehaald. In de middag zou er ergens in punda een foodies fest zijn (foodtruck festival) hier aangekomen stonden er een aantal kraampjes met eten maar binnen 5minuten hadden we het allemaal al wel gezien. Toen we weer weg wilde gaan kwam er een vrouw naar ons toe om een verhaal te doen over de lionfish(een van de giftige vissen op curaçao) na het verhaal hebben we allemaal een stukje lionfish geprobeerd en het was toch best lekker. Gelukkig was de appie wel open dus snel een extra pak pannenkoekenmix gehaald en naar huis gegaan. Samen met Sanne pannenkoeken staan bakken voor onze groep en de andere 2 groepen, dit was echt een lang project! Maar toch waren de pannenkoeken erg lekker! Dit was de eerste spelletjes avond met het huis! Heel actief zijn we gaan weerwolven met een aantal mensen, dit ging er erg fanatiek aantoe! Maar was wel super leuk.
Woensdag om 09.30 weer een afspraak met de Ferdinand(opdrachtgever revalidatiecentrum) om 09.45 al weer klaar en ben ik samen met Sanne in de wachtruimte gaan zitten om daar te observeren in het begin was het erg druk en konden we veel dingen zien! Maar rond 11uur werd het steeds stiller en kwamen er steeds minder cliënten langs. Gelukkig waren de andere uit onze groep rond 1uur weer terug en zijn we naar huis gegaan. Hier even snel wat gegeten en de interviews uitgaan werken. Na het avond eten ben ik samen met Sanne naar de sportschool gegaan om te gaan sporten! Eerst 45minuten fitnessen en daarna het laatste kwartier touwtjespringen!
Donderdagochtend eerst weer aan het project gezeten en de interviews uitgewerkt. Rond half 12 samen met een meisje uit de andere groep naar het hotel gegaan waar haar moeder zat(hier zitten pa en ma ook als ze komen) helaas mochten we niet naar binnen dus alleen de lobby gezien. Hierna samen naar de supermarkt gegaan want we gingen in de avond met het huis bbq’en dus dan hebben we vlees nodig. Weer thuis aangekomen gelijk met het interview verder gegaan en om 3uur even een middag dutje gedaan(opeens zo moe!) om 17.00 samen met Sanne begonnen om het vlees klaar te maken voor de bbq en lekker gegeten met het hele huis. Na het eten gezellig nog zitten kletsen en een stukje van expeditie robinson gekeken met een aantal van het huis.
Vandaag (vrijdag) weer naar het revalidatiecentrum gegaan om nogmaals te observeren in de wachtruimte. In het huis aangekomen te horen gekregen dat de auto die bij de garage staat echt total loss is dus we hem niet meer terug krijgen. Dus nu opzoek naar een nieuwe autoverhuurder. Nu wat eten en even lekker het zwembad in! En vanmiddag naar happy hour en vanavond naar wet en wild.

• 13 Oktober 2017 - 18:48

Monica:

Wat gezellig allemaal super om te lezen. Zo zijn wij er ook een beetje bij:) En kan ik alvast bij houden wat ik over 7 weken graag wil zien. Fijne avond straks.

• 13 Oktober 2017 - 21:50

Yvon:

Jammer van jullie auto

• 14 Oktober 2017 - 10:06

Astrid:

Fijn te lezen dat je lekker bezig bent met alles. Herken ook plekken die je beschrijft, dat is leuk! Geniet ervan!

• 14 Oktober 2017 - 13:14

Patricia:

Wat een leuke avonturen allemaal. Zo te lezen geniet je er volop van.

Leuk om alles zo te leZen
    Groetjes
    Patries

• 16 Oktober 2017 - 15:19

Sabina:

Hij gaat lekker daar ;)
    Hopen dat het nu allemaal mee gaat zitten .

Xx

• 16 Oktober 2017 - 15:19

Sabina:

Hij gaat lekker daar ;)
    Hopen dat het nu allemaal mee gaat zitten .

Xx