Eerste maand is een feit - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Eerste maand is een feit - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Eerste maand is een feit

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Zaterdag besloten om lekker naar de grote knip te gaan, lekker een dagje strand hoort er natuurlijk ook gewoon bij! Na een lange rit aangekomen bij de grote knip al gelijk zagen we dat er een raampje was ingetikt bij een van de auto's op de parkeerplaats dus dat word dubbelcheck of onze auto leeg is! Toen we de auto uitstapte zagen we gelijk de super mooie blauwe zee met een mooi strand eraan vast. Zag eruit zoals de plaatjes die je in de boeken ziet! Hier lekker een bedje gezocht en de spullen neergegooid om een lekkere duik te nemen in dat mooie water! Natuurlijk gingen de snorkelsets ook mee, maar ondanks de heldere blauwe zee zag je niet veel koraal of vissen vandaag. Dus na een tijdje weer naar de bedjes om even van de zon te genieten. Toen we weer wilde afkoelen door de jongens uitgedaagd om van de rotsen te springen! Dus gingen we weer terug naar boven en de rotsen opgeklommen 3,2,1, en hup daar ging ik, gewoon gaan en springen! Snel even opdrogen en terug naar het huis want 's avonds stond GUUS op de planning! Thuis even wat gegeten en omkleden om naar het optreden van Guus Meeuwis te gaan. Daar aangekomen gelijk een goed plekje gezocht om alles goed te kunnen zien en horen, paar andere van de minor tegen gekomen en nog een paar huisgenoten. Toen kon de avond beginnen! Een super leuke avond gehad met veel bekende liedjes, maar ook veel nieuwe liedjes! Stonden super dichtbij en hij bleef ook lekker lang op het podium dus deze avond was helemaal TOP!
Zondag eerst lekker rustig wakker worden en in de middag de nieuwe auto opgehaald bij de nieuwe verhuurder, weer een kia picanto maar nu wel eentje met al aardig wat krassen erop dus minder aantrekkelijk voor de dieven hierzo! Voor de rest een rustig dagje gehad.
Maandagochtend om 9uur eerst mijn was weggebracht naar de Wasserette hier om de hoek, zodat we weer ff lekkere frisse kleding en beddengoed hebben. De wasjes met de hand die worden toch nooit zo schoon als in een wasmachine dus eens in de zoveel tijd een wasje weg brengen. Voor de rest was het een dagje aan het project zitten, tussendoor nog even snel boodschappen gehaald maar voor de rest gewoon een dagje aan het project werken. Rond 5uur de was weer opgehaald en het voelde en rook weer zalig fris. Rond 9uur zijn we met het andere groepje uit het huis vertrokken naar de film, voor 5gulden kan je op maandag naar de film! Lekker met een zak popcorn een filmpje gekeken.
Dinsdag was het een wat mindere dag zoals de meeste van jullie wel weten. Gelukkig had iedereen hier wel begrip voor de situatie. In de avond zijn we toch maar even uit eten gegaan om even de gedachtes te veranderen en even te ontspannen. Snel maar door naar de rest van de week.
Woensdag met een dubbel gevoel, gelukkig was het een drukke dag. Eerst weer een gesprek met de opdrachtgever van het revalidatiecentrum om te kijken hoe en waar we mee bezig zijn. Hierna naar het huis en even lekker het zwembad ingegaan, snel voordat we begonnen aan het project met een nieuw huisgenootje boodschappen gedaan en gelijk een simkaartje voor hier gehaald. Aangezien we al een aantal keer naar locals hierzo moesten bellen is het toch wel handig. Rond 1uur begonnen met het project en hier de hele middag mee bezig geweest. In de avond naar Cabana(strandtent) waar een feest was omdat zo zoveel jaar bestonden.
Donderdag was een regenachtige en bewolkte dag, dus hebben we de auto gepakt en zijn we naar Sambil gegaan een winkelcentrum. Paar leuke winkeltjes maar niet overdreven groot maar toch wel een tijdje rondgelopen. Terug in het huis aangekomen maar me kamer weer schoongemaakt, met dit weer ga je toch niet buiten zitten! In de avond gezellig serie gekeken op de bank.
Vrijdagochtend eerst aan het project gezeten en daarna samen met sanne en een huisgenootje gaan hardlopen bij Janthiel. Super zwaar en warm maar voelde toch goed. Snel naar huis en omkleden en weer terug om nu lekker bij het strand te liggen. Iets na 5 zijn we naar happy hour bij wet & wild gegaan om nog een drankje te doen met de vrouw van de eerste auto die we hadden gehuurd, kregen ook gelijk de overige huur terug van de auto. In de avond nog een spelletje weerwolven gedaan wat we hier zeker wel 4x in de week doen!
Gisteren (zaterdag) weer van 9-10 de beachworkout gedaan en zoals de andere keren gingen we aardig kapot! Dus hierna een duik genomen in het zwembad en lekker op een bedje liggen om bij te komen. Rond 2 uur vertrokken want om 3uur gingen we suppen! Super leuke middag gehad met het suppen en leuke foto's gehad. We gingen de spaanse wateren op om bij de mangrove te gaan suppen. We werden met een bootje naar de sups gebracht en daar opstappen en 2 uur peddelen. Na het suppen door naar weer een happy hour bij Zanzibar! En gelijk door naar Zest om lekker te eten. Samen met sanne een meat platter to share genomen. Dus allemaal stuken vlees om te delen! En opeens komen we erachter.... dat we er nu precies 1maand al zijn! tijd gaat snel.
Vandaag lekker een rustig dagje en zo naar het strand!

• 22 Oktober 2017 - 17:37

John:

Super weer Chantal! Maar waarin de foto dat je van de rost afspringt? Ik krijg steeds meer zin.... nog maar 5 weken.... toppertje

• 23 Oktober 2017 - 09:28

Theresia:

Nou inderdaad Chantal wat gaat dat snel al weer een maand voorbij. volgens mij kom je niet meer terug je heb het erg druk met zwemmen, snorkelen, zonnen, en veel meer leuke dingen doen.
    aan de foto's te zien is heel een heel mooi eiland.
    op naar een nieuwe maand met nog meer leuke dingen geniet er van.:-)

• 23 Oktober 2017 - 15:01

Sylvia:

Hoi chantal
    Heb net je verslag liggen lezen en je foto's bekeken.
    Zo te lezen heb je het er goed naar je zin.
    nog veel plezier en succes met de studie .
    Groetjes sylvia

• 23 Oktober 2017 - 19:06

Sabina:

Hoi tallie het gaat lekker daar zo te lezen

• 23 Oktober 2017 - 19:56

Astrid:

Mooi is de grote knip he? Geen last van pikkende visjes? Ik wel, gauw het water uit!
    Je wordt al lekker bruin! Geniet!

• 25 Oktober 2017 - 13:39

ARTHUR:

jaja ik herken dit. vertellen dat je hard aan het studeren ben (-: wel gaaf he enjoy en niet te bruin worden he, steek je zo af tegen je vader groetjes