Steek je kop niet in het zand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Steek je kop niet in het zand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Steek je kop niet in het zand

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Jaja daar zijn we weer! Een keertje wat sneller nog een bericht. We gaan gewoon door en steken onze kop niet in het zand! Dus op naar de struisvogels op maandag! Maar een klein stukje rijden om bij de ostrichfarm te komen, hier aangekomen een tour geboekt en een rondje gelopen op het terrein. Ze hebben zelfs aapjes, dus gelijk even kijken. Om 12 uur begon de tour en wat lekker makkelijk was, het was gewoon lekker in het Nederlands was wel een ander gezin mee dus kwam alles ook in het Engels. Een tour gekregen door de farm heen en veel info gekregen over struisvogels, zoals dat de struisvogels niet echt hun kop in het zand steken. Ze hebben aan de achterkant 2 gaten en dat zijn de oren van een struisvogel, door deze op de grond te leggen kunnen ze beter horen! Nieuw feitje! Wat de gids ook vertelde is dat ze geen tanden hebben dus niet kunnen bijten, maar als ze zich willen beschermen dan gaan ze schoppen! Gelukkig kunnen ze dat alleen naar voren. Aan het eind van de tour bij de laatste struisvogels kreeg iedereen een bakje voer en mochten we de struisvogels voeren! Super grappig die struisvogels zien eten, gelijk natuurlijk een foto gemaakt! Ook even op een struisvogel ei gaan staan en vast gehouden(ze nep als het maar zijn kon). Na de tour zijn we lekker in het restaurant wat gaan eten en op de kaart stond, ja je raad het goed... STRUISVOGEL! Dus denken het is net als kip dus gewoon bestellen! Dus een wrap met struisvogel besteld en het was op zich wel lekker maar de volgende keer neem ik gewoon kip. Na het eten lekker naar het huis gegaan en even bij het zwembad gelegen. In de avond samen met Sanne en Kristel gaan sporten, weer even een uurtje knallen.
Dinsdag eerst weer hard bezig geweest met het project iedereen was met zijn eigen stuk bezig. In de middag lekker bij het zwembad gezeten en wachten tot we gingen eten. Een keer niet zelf koken maar lekker uiteten! Met Roel, Tom, Sanne en 3 andere huisgenoten naar Zanzibar gegaan om te eten. 2 huisgenoten hadden een weddenschap een van de 2 moest een hele kip eten en als dat lukte betaalde de andere! En ja hoor het lukte, ze kreeg gelijk van de ober nog een coupe ijs! Ik had gewoon een lekkere halve kip met pittige saus en was super lekker! Na het eten met de 3 huisgenoten naar happy hour bij de Steeg gegaan.
Gisteren (Woensdag) weer om 9uur opgestaan zoals elke doordeweekse dag om aan het project te werken. Dus weer even goed bezig geweest met het project. In de middag weer boodschappen gedaan bij de mangusa wat super grappig is dat ze gewoon spullen van de Jumbo hebben staan! Dus de mangusa is dus soort van jumbo en de van Tweel is de appie. Woensdagavond eerst lekker serie gekeken en daarna met een paar meiden van het huis oude liedjes geluisterd.
Vandaag (donderdag) weer eerst aan het project gezeten en in de middag lekker naar het strand gegaan en weer bij zanzi gelegen. Tussendoor naar papagayo gelopen en naar het infinity pool gegaan hier leuke foto's gemaakt en lekker van het uitzicht genoten. Rond half 7 terug gegaan en eten voor de avond klaar gemaakt. Nu weer met blog erop zetten en vanavond een filmpje kijken! Morgenavond naar Kensington en zondag de eerste les duiken!

• 27 Oktober 2017 - 06:40

Yvon:

Leuk he die struisvogels. Wij hier in Sluis al paar keer geweest, van broedmachine tot hele grote jongens. Ook winkel met allerlei producten, van plumeau tot hele dure handtassen. Verder hebben wij er struisvogelcake en hamburgers gegeten. Wij zijn ondertussen wel heel nieuwsgierig naar 'het project'

• 27 Oktober 2017 - 07:55

John:

Klinkt weer allemaal leuk en goed! Wat een leuke beesten en foto’s!