Wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Wat gaat het toch snel! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Wat gaat het toch snel!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 November 2017 | Curaçao, Willemstad

Al weer een tijdje geleden dat ik weer een blog heb geschreven! Dus hier hebben we er weer eentje! afgelopen 10dagen weer veel gedaan en meegemaakt. Zondag 5november ben ik met Ashley, Linda, Lilian, Amber, Jaymie en Sanne naar de Grote knip gegaan. Na de auto trip eerst even een paar leuke foto's gemaakt en daarna lekker languit op een bedje op het strand gaan liggen. Lekker weekend dus niet aan het project gewerkt! In de avond gezellig Sushi gaan eten bij Mambo beach met een grote groep, de sushi was erg lekker maar de bediening mega slecht... Je moest 10minuten met je hand omhoog zitten om wat te drinken te bestellen en toen we wilde betalen deden ze ook nog moeilijk omdat we apart wilden betalen en dat niet ging ivm de fooi die hij wilde!
Maandag de laatste dag van de curcus duiken! Het was niet heel mooi weer maar dat maakte niet uit het water was prima, eerst lekker de spullen gepakt en met de bus naar Snake Bay gegaan. Hier de laatste duik gemaakt van 55minuten. Tijdens de duik verschillende zeedieren gezien: Juvenile Spotted drum, Scorpion fish, cleaner shrimps, caribean reef squid en een golden tale maray. Na de tocht terug naar de duikschool en daar een examen gemaakt! En ja hoor alle 4 ruim geslaagd, met een mooie 98% goed! Dus nu mag ik tot 18meter duiken met een buddy! In de middag nog aan het project gezeten want daar was smorgens geen tijd voor natuurlijk. Na het avond eten met z'n alle naar de film geweest, maandag filmavond dus filmpje voor 7gulden! De film die we gekozen hadden was Thor Ragnarok, met een spaanse ondertitteling maar gelukkig wel Engelstalig de film redelijk kunnen volgen.
Dinsdagochtend weer eerst aan het project gezeten en hierna samen met Sanne en Linda vertrokken om lekker Roti te gaan eten bij een local tentje. Was ook nog een lekkere Roti dus voor herhaling vatbaar! Hierna snel naar huis en rond 5uur naar het vliegtuig gereden om Sanne op het vliegtuig te zetten om een weekje thuis te zijn.
Woensdag om 9uur snel nog aan het project gezeten en om 11uur vertrokken richting 'het verlaten resort' vertrokken na een pittige auto tocht met een paar steile hellingen zijn we toch op plaats van bestemming gekomen. Het verlaten resort zag er nog redelijk uit en je zag dat het vroeger wel een luxe resort moet zijn geweest. Met een bubbelbad en bar in het zwembad. Best interessant om dit allemaal te zien. In de avond samen met Ashley, Linda, Amber en Jaymie naar Cabana gegaan waar de Nederlandse DJ's Biggie en Glow in the dark kwamen draaien, hier een leuke en gezellige avond gehad.
Donderdag zoals gewoonlijk weer de ochtend aan het project gezeten en in de middag gezellig met Linda, Ashley, Amber, Roel, Lieneke en Janet naar St. Tropez gegaan. Hotel met een infinity pool aan de zee en een zelf aangelegd strandje. Super lekker gelegen en kunnen relaxen.
Vrijdag aan het project gezeten en voor de rest een relax dagje gehad bij het zwembad.
Zaterdag met Roel, Tom en Lieneke naar westpunt gereden en hier een paar strandjes bezocht. Als eerst stond Playa Kalki op de planning na 2uur lekker te hebben gelegen en nog even gezwommen te hebben zijn we vertrokken naar Playa Grandi om nog maar een keer met de schildpadden te gaan zwemmen! Blijft leuk om te doen! Hierna weer een klein stukje verder gereden naar Playa Forti om van het mooie uitzicht te genieten.
Zondag was de dag! Want Steef kwam eraan! Eerst dus snel even me kamer opgeruimd en nog boodschappen gehaald. Nog even bij het zwembad gelegen en rond kwart over 5 samen met Ashley naar het vliegveld gereden om Steef op te halen. Helaas ondanks dat ze 50minuten eerder was geland duurde het mega lang dat ze er was. Natuurlijk hadden de poortjes bij de douane storing en duurde alles 10x langer. Dus snel tussendoor even een ijsje gehaald op het vliegveld om ons te vermaken. Uiteindelijk kwam ze toch naar buiten met Rene en Sabina op de hielen! Dus even een leuke reünie! Hierna naar het huis gereden en spullen afgegooid om gelijk te vertrekken naar de BBQ expres! Hier even lekker eten gehaald voor de avond.
Maandag de planning omgegooid niet eerst aan het project maar om kwart over 6 vertrokken naar de Christoffelberg! Vroeg aan de klim begonnen en het was mega zwaar maar het uitzicht was de moeite waard. De tijd die we hadden gelopen was niet normaal snel! 42minuten en 8 seconden! Veel klimmen en klauteren. Boven even uitgerust en foto's gemaakt. De weg naar beneden was bijna moeilijker dan de klim! Hierna naar een soort museum gegaan maar was niet heel erg bijzonders. Dus de auto gepakt en naar boka shete gereden om daar de zee te kijken die omhoog spat tegen de rotsen. Was weer een leuk plaatje! In de avond weer met een grote groep naar Mambo beach gegaan om onbeperkt taco's te eten. De avond weer afgesloten met een potje weerwolven.
Dinsdag zou om 9uur de auto gebracht worden maar om kwart over 8 werd ik al gebeld dat de auto voor de deur stond dus snel naar buiten. Helaas had ze geen pinautomaat bij dus moesten we mee naar de wasserette zodat we konden pinnen bij de gene die het pinautomaat had. Lekker de auto voor ons tweeën. Hierna snel terug om nog aan het project te werken. Na het project snel naar Janthiel gereden om daar bij het strand te liggen, hier kwamen we gezellig Sabina en Rene tegen. Even kletsen en daarna bedje gezocht en lekker in de zon gelegen. Natuurlijk even langs papagayo en bij het infinity pool gelegen. Rond 2uur terug om snel wat anders aan te doen en te vertrekken naar de grotten van Hato hier aangekomen een tour gehad door de grotten. Weer wat nieuwe geschiedenis gehoord en leuke dingen gezien in de grotten. Na de grotten snel via de mangusa naar huis om eten te maken. En de avond af te sluiten met een paar spelletjes weerwolven!

Even een lange update van de dagen hier! Toch een drukke week gehad en we gaan nu zien wat de komende week gaat brengen.

• 15 November 2017 - 07:16

Yvon:

Knap hoor dat duiken, vast een prachtig onderwaterwereld als je lager kan dan alleen met je snorkel op

• 15 November 2017 - 07:20

Yvon:

Jammer dat telkens de helft van mijn tekst niet geplaatst wordt, de returnknop niet gebruiken blijkbaar

• 15 November 2017 - 07:22

Yvon:

En ook geen emoticons, ai... veel
    Plezier met Steef, je tantetje en later met je ouders!

• 15 November 2017 - 08:49

John:

super weer chantal! hiet is huis, zonder jullie is het erg stil... geniet van de dagen dat jullie samen zijn!

• 15 November 2017 - 10:25

Monica:

PFF wat een leuk verhaal en wat hebben jullie het druk naast het project om alles te bezichtigen met elkaar super leuk om te lezen. Ja het is stil in huis maar ben blij dat het daar zo goed gaat.

• 15 November 2017 - 20:32

Astrid:

Genieten samen met Steef! Leuk om te lezen! Nog even en dan komt de rest van de familie

• 16 November 2017 - 09:25

Theresia:

heeeeeeel leuk dat steef er ook is kan je samen de leuke dingen samen met elkaar delen.

en dat Rene en Sabina er ook zijn is natuurlijk ook erg leuk.
    eind van de maand komen je pa en ma die kan je dan ook weer van alles laten zien.
    en de foto's zijn weer super.
    veel plezier en de groetjes