Going to the deep! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu Going to the deep! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Chantal Koutstaal - WaarBenJij.nu

Going to the deep!

Blijf op de hoogte en volg Chantal

30 Oktober 2017 | Curaçao, Willemstad

Vrijdagochtend weer om 9uur aan de slag met het project, een korte uitleg zal ik even geven. Wij zijn bezig met de aanpassen/verbeteren van de planning binnen de SGR-Groep (het revalidatiecentrum) het schijnt en ook uit onze bevindingen is gebleken dat de planning bizar slecht is! Er staan cliënten dubbel gepland, cliënten worden vergeten, cliënten worden niet of te laat afgebeld als de therapie niet doorgaat en zo kunnen we nog wel door gaan! We hebben de eerste weken gebruikt om informatie op te doen, we hebben interviews gedaan en verwerkt, we hebben ook observaties gedaan binnen de SGR-Groep. Nu zijn we klaar met het inwinnen van informatie en gaan nu beginnen om met oplossingen te komen! Dus de aankomende weken zullen spannend zijn! Vrijdagmiddag weer even langs een paar winkels gegaan en snel terug naar het huis want om 5uur begon happy wine hour! Dus lekker wijntje drinken voor de helft van de prijs! Rond half 7 naar Zanzibar vertrokken en daar met het andere groepje gaan eten want om 8uur gingen de deuren open voor Kensington! Kensington was super leuk en we stonden weer lekker dichtbij! Zo dichtbij kom je nooit in Nederland, dus super leuk. Na een gezellige avond weer terug naar het huis gegaan en zaterdagochtend weer vroeg op te staan om naar de beachworkout te gaan!
Zaterdagochtend samen met Kristel naar de beachworkout gegaan, voor haar de laatste want die gaat van de week al weer terug naar Nederland. En we gingen zoals gewoonlijk weer helemaal kapot! NA de beachworkout over de farmersmarket gelopen die voor 1 dag op mambo beach stond, helaas viel dit zwaar maar ook echt zwaar tegen! Dus snel terug en omkleden want om 11uur vertrokken we naar het strand. Dit keer Playa Lagun een leuk klein strandje met weer een mooie zee erbij! Hier eerst weer even gesnorkeld en daarna lekker liggen zonnen! Boven bij het restaurantje wezen kijken en daar was een invasie van leguanen die elkaar van de rots gooide, over elkaar heen liepen en zelfs over mensen liepen! Zaterdagavond samen met Manon en Marit(van school maar in een ander huis) naar Zanzibar gegaan. Hier weer bij een feest geweest maar niet tot laat want zondagochtend stond het duiken op de planning!
Zondagochtend vroeg opgestaan en klaar gemaakt voor het duiken! Daar aangekomen een half uur te vroeg, dat wel maar gelukkig waren ze al open. Als eerst een hele uitleg gekregen over de verschillende handgebaren die er zijn en die we moeten gebruiken, hierna nog over het duiken zelf informatie gekregen. Toen de spullen gepast en aan getrokken en op naar het zwembad! Eerst een paar basis dingen geoefend in het zwembad, even rustig je ademhaling onder controle krijgen, een manier om je mondstuk te vinden als je die uit hebt gedaan en een handige tip hoe je het water uit je bril krijgt onder water! Na een korte oefen ronden het zwembad uitgelopen en naar de zee gelopen. Hier gelijk de flippers weer aan en duiken maar! Even wennen om naar beneden te komen maar eigenlijk had ik dat zo onder de knie! Sanne was mijn buddy met duiken, maar die kwam maar niet naar beneden dus die moest met extra gewichten naar beneden worden gehaald. Tijdens het duiken kunnen genieten van het mooie koraal en opeens lag er een mega grote schildpad te chillen onder een stuk koraal! Echt vet om die van zo dichtbij te zien, hij was een stuk groter dan die bij playa grandi. Ook nog een trompetvis, tarpon vis en een porcupine vis gezien! Echt super leuk. Vandaag 55minuten in de zee gedoken en tot ongeveer 11.2meter diep gegaan bijn scuba lodge house rieve. Omdat we het zo leuk vonden maar gelijk de formulieren ingevuld voor het halen van ons padi openwater brevet! Dus as. dinsdag weer een halve dag duiken, as. donderdag 1 hele dag duiken bij het westpunt en dan 6november de laatste duik weer een halve dag. Gelijk leerwerk meegekregen om goed te weten hoe en wat je allemaal moet kunnen! Dus daar gaan we nu gelijk mee aan de slag!
Ayo en tot de volgende blog!

• 30 Oktober 2017 - 16:27

Sabina:

Hij gaat lekkerrrrr zo te lezen

• 30 Oktober 2017 - 17:26

Patries:

Geweldig om allemaal te lezen!!! Wat een ervaringen

• 31 Oktober 2017 - 10:31

Theresia:

het is inderdaad geweldig, super hoor

• 01 November 2017 - 14:15

Monica:

Gelukkig goed bezig met het project aankomende week. Want over 1 week komt je zus het eiland bekijken.